0341 820 247

Adena Internet

Blog

Lees meer over e-commerce software, zoekmachineoptimalisatie en conversie optimalisatie op onze blog!

 

AMP
20 april 2017
AMP een officiële ranking factor van Google?
2017 is alweer een aantal maanden op weg en in deze eerste maanden kan er veel veranderen in de wereld van SEO. AMP is misschien wel de belangrijkste SEO-update te noemen en deze houden wij dan ook zeker niet voor u achter. AMP staat voor Accelerated Mobile Pages, maar wat is het gevolg van dit project voor de ranking factoren?
Lees meer
Blogger
6 april 2017
Het belang van influencer marketing
Een discussie die al jarenlang doorgaat. De ene marketeer zweert erbij de ander vindt het een verspilling van tijd. Hoe kan het dan zijn dat er bedrijven zijn die gigantische successen boeken door influencers te gebruiken?
Lees meer
22 maart 2017
10 conversie optimalisatie tips voor het draaien van meer omzet!
Kunnen uw bezoekers wel gemakkelijk vinden wat ze zoeken en is het bestelproces niet te ingewikkeld? Door uw website te optimaliseren kunt u meer rendement uit uw website halen. In dit blog leest u 10 praktische tips om het aantal conversies te verhogen.
Lees meer
Google Voice Search Blogpagina
9 maart 2017
Google Voice Search wordt de toekomst!
In dit artikel leggen wij uit waarom het belangrijk is om Voice Search in de gaten te houden.Voice Search begon klein, men stelde Siri, Appels Voice Assistant, vragen en hier kwam een lachwekkend antwoord uit. Tegenwoordig zijn de Voice assistenten stukken nauwkeuriger.Lees meer in dit blog.
Lees meer
IF-Functies
16 februari 2017
Een nieuwe ontwikkeling in Google AdWords: IF-Functies
Google ontwikkelt zich voortdurend om de adverteerder te helpen met het maken van relevante boodschappen. Want hoe relevanter de boodschap is, hoe sneller potentiële klanten naar de website worden getrokken. De toekomst voor de AdWords-adverteerder ziet er rooskleurig uit. Begin februari introduceerde Google namelijk de IF-functies voor tekstadvertenties, waardoor advertentieteksten nu volledig programmeerbaar zijn op basis van het type apparaat en doelgroep. Lees het in dit blog.
Lees meer
Adverteren via YouTube
2 februari 2017
YouTube beperkt het gebruik van cookies en pixels
“To do this, we’re announcing changes today..”, Met deze woorden kondigt Google de aanpassingen in YouTube aan. YouTube gaat het gebruik van pixels en cookies beperken, wat zowel voordelen treft voor adverteerders als gebruikers. Adverteerders kunnen relevantere advertenties vertonen en gebruikers hebben de controle over welke advertenties ze juist wel of niet willen zien. Maar hoe is Google tot deze aanpassingen gekomen, wat is hier aan vooraf gegaan? U leest het in dit blog.
Lees meer
19 januari 2017
Hoger in Google komen? Zet linkbuilding in!
Iedere SEO-expert zal het beamen, linkbuilding is een belangrijk onderdeel van zoekmachine optimalisatie. Hoe meer relevante externe links naar uw website, hoe populairder uw website is. En hoe groter de kans is om hoger in de zoekresultaten van Google te komen. In deze blog leest u of linkbuilding nu echt belangrijk is. 
Lees meer
Video Marketing
12 januari 2017
2017: Hét jaar van Video Marketing
Steeds meer mensen kijken online naar video’s. Het is dan ook niet gek dat er een toename is in het aantal bedrijven dat gebruik maakt van video marketing. Van 360 graden video’s tot Facebook Live, marketeers maken hun content steeds meer visueel. En dat betaalt uit. In dit blog leest u waarom 2017 hét jaar wordt van video marketing.
Lees meer
22 december 2016
Adverteren via LinkedIn hoeft niet duur te zijn
Linkedin is hét ideale netwerk om uw zakelijke doelgroep te bereiken. Het netwerk kan gebruikt worden voor het vinden van een baan, uitbreiden van connecties, stellen van vragen, het plaatsen van vacatures en niet te vergeten: adverteren. Naast andere social media kanalen heeft u ook op LinkedIn al een aantal jaren deze mogelijkheid. Hier zitten echter wel kosten aan verbonden en vaak vallen deze kosten helaas hoger uit, dan u wellicht had bedacht.
Lees meer
Responsive Ads
15 december 2016
Grote verandering in het Display Netwerk van Google
Google heeft een nieuw alternatief voor haar Display Netwerk (GDN): Responsive Ads. Met dit nieuwe advertentieformaat kunt u uw doelgroep nóg beter bereiken. Bent u benieuwd wat deze Responsive Ads precies zijn en wat de voordelen hiervan zijn? U leest het in dit blog!
Lees meer
2 december 2016
5 SEO-trends voor 2017
De decembermaand is aangebroken, het jaar 2016 is bijna op zijn einde. Het is daarom hoog tijd om de belangrijkste SEO-trends voor het komende jaar op een rij te zetten. Wat gaat er in 2017 gebeuren op het gebied van SEO? Welke ontwikkelingen gaan zich voor doen? Wij hebben voor u een top vijf gemaakt met de belangrijkste trends voor het komende jaar.
Lees meer
24 november 2016
Cialdini: Geen zes, maar zeven geheimen van digitale verleiding
Iedereen die enigszins bekend is met de zes beïnvloedingsprincipes van Cialdini staat nu voor een grote verassing. Er is namelijk een zevende principe dat Cialdini in november 2016 heeft geïntroduceerd. Maar wat houden die zes beïnvloedingprincipes op het digitale web nou eigenlijk in, en wat is die verrassende zevende? Het antwoord op deze vragen leest u in deze blog.
Lees meer
Expanded Text Ads
17 november 2016
Meer kliks op uw advertenties behalen?
In AdWords heeft u sinds kort de mogelijkheid om langere advertenties te maken. U heeft door deze Expanded Text Ads (ETA’s) meer ruimte en daardoor kunt u meer zoekwoorden gebruiken in de tekst. In dit blog leest u waarom overstappen naar Expanded Text Ads meer kliks oplevert.
Lees meer
10 november 2016
5 manieren om als klein bedrijf de strijd aan te gaan met grote bedrijven op SEO gebied
Het lijkt een onmogelijke opgave om als klein bedrijf te concurreren met grote bedrijven op het gebied van SEO. Maar het hebben van een kleine site brengt ook voordelen met zich mee. Benieuwd op welke manieren u kunt concurreren met grote bedrijven in SEO? U leest het in dit blog!
Lees meer
12december
3 november 2016
Maandag 12 december drukste dag e-commerce
Zet maandag 12 december maar alvast in de agenda als de drukste e-commerce dag van het jaar. Uit een internationaal onderzoek van Adobe is namelijk gebleken dat deze dag de drukste wordt van de decembermaand. 
Lees meer
mobile first
26 oktober 2016
Het belang van mobile first
Nederlanders raken steeds meer verbonden aan hun mobiel. Een week zonder mobiele telefoon is voor de meeste mensen niet meer vol te houden. We zijn vergroeid met onze telefoon en kunnen hier steeds meer mee doen. Het is daarom voor marketeers van groot belang om ‘mobile first’ te gaan denken en in te spelen op het mobiele gebruik van de consument. Lees in dit blog het belang van het mobile first denken.
Lees meer
5 tips voor de feestdagen
24 oktober 2016
5 online marketing tips voor de feestdagen
Voor veel ondernemers zijn de feestdagen de belangrijkste periode van het jaar. Consumenten kopen massaal cadeautjes en er valt voor bedrijven veel winst te behalen. Het is dus van groot belang dat uw bedrijf online gezien wordt. Lees hier vijf super handige online marketing tips voor de feestdagen.
Lees meer
Email
14 oktober 2016
Het nationale e-mail onderzoek 2016
Voor het vierde jaar op rij is het nationale e-mail onderzoek gehouden. Onderzoeksbureau CQ Selecties vraagt sinds 2013 jaarlijks circa 2000 respondenten naar hun e-mailgedrag, -gebruik en gewoonten. Ook wordt er bij het onderzoek een link gemaakt naar andere online communicatiekanalen zoals Facebook, WhatsApp en Instagram. Wij zetten de belangrijkste uitkomsten voor je op een rijtje.
Lees meer
Laptop
29 september 2016
Adverteren op bedrijfsnaam, wel of niet doen?
Steeds vaker wordt er door middel van Google Adwords geadverteerd op bedrijfsnamen. Bij Google Adwords kun je betalen voor zoektermen waar je op gevonden wilt worden, zoals jouw bedrijfsnaam. Toch vragen veel bedrijven zich af of het adverteren op de eigen bedrijfsnaam wel verstandig is. Wij hebben de voor- en tegenargumenten van adverteren op bedrijfsnaam op een rijtje gezet.
Lees meer
Http-blog
27 september 2016
Chrome update: HTTP wordt als onveilig gemarkeerd
Er komt een grote verandering op het gebied van HTTP. Google heeft namelijk aangekondigd extra druk uit te willen oefenen op sites die nog geen beveiligde HTTPS-verbinding gebruiken. Als u nog een site hebt met een HTTP-verbinding dan is het misschien tijd om over te stappen naar HTTPS. Lees hier welke veranderingen Google gaat doorvoeren.
Lees meer
Adena.
  • 10 jaar ervaring
  • Maatwerk
  • Alles-in-huis
  • Google partner
  • SEO specialist
  • Betrouwbaar
Partners.