0341 820 247

Bent u benieuwd naar Cross-device Remarketing?

Gepubliceerd op: 4 mei 2017

Is de techniek nu al zover dat u advertenties van het Google Display Netwerk op uw tablet te zien krijgt van websites die u op uw mobiel heeft bezocht? Het is wellicht een beetje angstaanjagend, maar het antwoord is ja. Google begint binnenkort met het uitrollen van de cross-device remarketing update.

Hoe werkt Cross-device Remarketing?
Remarketing werkt doordat cookies worden opgeslagen op uw apparaat, zo kan Google zien welke websites u heeft bezocht om vervolgens advertenties van die websites aan u tonen. 

Cross-device remarketing gebruikt echter geen cookies meer, het identificeert gebruikers via hun ingelogde Google accounts. Google kondigde al in september 2016 aan hiermee te beginnen, maar vanaf 15 mei 2017 wordt dit ook echt mogelijk. Het wordt dus mogelijk om personen die uw website hebben bezocht op mobiel vervolgens te bereiken op hun computers en tablets.

Google Analytics
Cross-device remarketing werkt via Google analytics. U stelt op Google analytics uw doelgroepen in. Vervolgens deelt u de doelgroepen met uw AdWords account. Wanneer een gebruiker een website bezoekt wordt zijn bezoek gekoppeld aan een gebruikers- id. Dit id wordt vervolgens gekoppeld aan de apparaten waarop de gebruiker heeft ingelogd op zijn of haar Google account. Dit maakt het zelfs mogelijk om bezoekers die al een conversie hebben afgerond volledig uit te sluiten.

Voorheen werden gebruikers die uw website bezochten op mobiel en laptop twee keer genoteerd als nieuwe bezoeker nu worden zij dus gezien als één bezoeker zolang zij ingelogd zijn op hun Google account. Vanaf 15 mei kunt u dus een daling verwachten in het aantal nieuwe bezoekers.

De invloed van Cross-device Remarketing
Cross-device remarketing maakt het mogelijk om relevanter te adverteren. Met deze remarketing strategie bereikt u namelijk personen die al geïnteresseerd zijn in uw product of website waardoor de kans op conversie stijgt en uw kosten per conversie kunnen dalen.

Google geeft zelf al aan dat volgens hun onderzoek 6 op de 10 internet gebruikers beginnen met winkelen op het ene apparaat en verder gaan op een ander apparaat. Dit geeft nogmaals aan dat u met cross-device remarketing de juiste personen kunt bereiken.

Bent u al bezig met remarketing? Dan hoeft u geen veranderingen in uw campagnes door te voeren, echter is het wel verstandig om uw privacybeleid te updaten.

Beperking van Cross-device Remarketing
Hoewel Cross-device remarketing u de mogelijkheid geeft om zeer relevant te adverteren heeft het ook een beperking. Google gebruikt alleen de gegevens van ingelogde bezoekers, waardoor een groot gedeelte van de bezoekers niet wordt meegenomen in de cross-device remarketing. Gelukkig waren er in 2015 al 3,9 miljoen Nederlandse Google accounts waarvan 1,3 miljoen dagelijks inlogde. 

Bron: http://www.marketingfacts.nl/berichten/social-media-in-nederland-2015-jongeren-haken-af-op-facebook

 

 

Cross-device-remarketing

Bent u benieuwd naar Cross-device Remarketing?

Wilt u online relevanter adverteren? Ga dan aan de slag met Cross-device remarketing.  

Neem contact op

Adena.
  • 10 jaar ervaring
  • Maatwerk
  • Alles-in-huis
  • Google partner
  • SEO specialist
  • Betrouwbaar
Partners.