0341 820 247

Google's Customer Match : Target je meest waardevolle klanten!

Gepubliceerd op: 13 april 2016

Na Facebook en Twitter heeft nu ook Google een functionaliteit waarmee u gemakkelijk specifieke campagnes kunt opzetten die zijn gericht op uw bestaande relaties. Customer Match is de naam van deze nieuwe en extreem waardevolle functionaliteit binnen Google AdWords. Customer Match stelt u in staat om de meest waardevolle klanten apart te benaderen binnen Google Search, Youtube en Gmail. Daarnaast kunt u nog eenvoudiger nieuwe klanten vinden. Want op basis van uw huidige klantenbestand worden vergelijkbare doelgroepen als prospects aangemerkt.

Wat is Customer Match precies?
Customer Match is een nieuwe functionaliteit binnen Google AdWords. Met deze functionaliteit kunt u specifieke doelgroepen in AdWords targeten op basis van e-mailadressen. Een functionaliteit die al langer beschikbaar is bij onder andere Facebook. Met deze functionaliteit kunt u heel eenvoudig andere advertenties tonen aan klanten en relaties waarvan u een e-mailadres heeft. Bijvoorbeeld van klanten die reeds een bestelling in uw webshop hebben geplaatst of zich hebben ingeschreven voor de nieuwsbrief. Maar u kunt deze klanten ook juist uitsluiten. 

Daarnaast kun je een zogenoemde ‘Similar Audiences’ creëren. Op basis van uw e-maillijst wordt geanalyseerd of er vergelijkbare personen zijn die dezelfde kenmerken hebben als de personen uit uw e-maillijst. Ook deze personen kunt u vervolgens met specifieke advertenties benaderen.

Waarom is Customer Match zo belangrijk?
Customer Match biedt u als adverteerder een aantal belangrijke mogelijkheden om uw advertenties nog relevanter te maken voor diegene die de advertentie te zien krijgt. De belangrijkste voordelen bespreken we hier.

Een hogere relevantie
E-mailadressen zijn meestal gekoppeld aan één specifiek persoon. Dit is anders bij de ‘normale’ retargeting, waarbij u een pixel op uw website plaatst om de bezoeker te herkennen. Het toewijzen van een websitebezoek aan de juiste persoon is in verband met verschillende kanalen, apparaten en browsers niet waterdicht. Hierdoor bestaat de kans dat de advertentie aan de verkeerde persoon wordt getoond en dus alsnog niet relevant is.

Kies klanten met waarde
Met e-mailadressen is het eenvoudig om te bepalen welke klanten een belangrijke waarde voor uw organisatie vertegenwoordigen. Zo kunt u klanten met de grootste waarde voor uw bedrijf een specifieke boodschap of aanbieding tonen. Daarnaast heeft u voor deze waardevolle klanten waarschijnlijk meer over dan voor de 'algemene' klant of prospect.

De houdbaarheid van e-mailadressen
E-mailadressen worden door de meeste mensen nauwelijks gewijzigd. Hierdoor kunnen klantenlijsten op basis van e-mailadressen veel langer mee dan bijvoobeeld lijsten op basis van cookies.  Waar ook nog eens de kans bestaat dat waardvolle klanten hun cookies verwijderen en niet meer in uw lijsten voorkomen. 

Zelf Customer Match gebruiken?

Laat Adena u adviseren in het opzetten van een goede campagne op basis van Customer Match van Google. Neem gerust contact op. 

Neem direct contact op »

Adena.
  • 10 jaar ervaring
  • Maatwerk
  • Alles-in-huis
  • Google partner
  • SEO specialist
  • Betrouwbaar
Partners.