0341 820 247

Het nationale e-mail onderzoek 2016

Gepubliceerd op: 14 oktober 2016

Voor het vierde jaar op rij is het nationale e-mail onderzoek gehouden. Onderzoeksbureau CQ Selecties vraagt sinds 2013 jaarlijks circa 2000 respondenten naar hun e-mailgedrag, -gebruik en gewoonten. Ook wordt er bij het onderzoek een link gemaakt naar andere online communicatiekanalen zoals Facebook, WhatsApp en Instagram. Wij zetten de belangrijkste uitkomsten voor u op een rijtje.

  • Het inschrijven op e-mail nieuwsbrieven
    85% van de Nederlanders heeft zich het afgelopen jaar op nieuwe e-mail nieuwsbrieven ingeschreven. De meeste Nederlanders schrijven zich op 1 tot 5 nieuwe e-mail nieuwsbrieven in. Een klein deel van de Nederlanders (16%) schrijft zich in op 6 tot 10 nieuwe e-mail nieuwsbrieven.
  • Lezen van e-mails
    E-mail wordt vooral op een smartphone of laptop gelezen. De smartphone is bij 37% van de Nederlanders favoriet als het gaat om lezen van e-mails. De laptop volgt met 30% en de desktop met 22%. De tablet wordt minder gebruikt voor het lezen van e-mails, maar 11% geeft aan dit apparaat het meest te gebruiken voor het lezen van e-mails.
  • Koopgedrag naar aanleiding van e-mail
    Op de vraag of Nederlanders het afgelopen jaar iets hebben aangeschaft na het krijgen van een commercieel e-mailbericht antwoordde 73% met ‘ja’. Toen de vraag nogmaals werd gesteld alleen dan over een commercieel bericht op Facebook, antwoordde slechts 25% dat men overgaat tot kopen na het zien van een commercieel Facebook bericht.
  • Vertrouwen en privacy
    Nederlanders geven vertrouwelijke gegevens het meest door via de e-mail. Bij de vraag: ‘In welk digitaal communicatiekanaal heeft u het meeste vertrouwen als het gaat om uw privacy?’ is er een expliciet verschil te zien tussen e-mail en social media. Social media scoort erg laag als het gaat om vertrouwen over privacy.

E-mail marketing
E-mail marketing is nog steeds een erg belangrijke vorm van marketing voor uw bedrijf. Nederlanders schrijven zich nog altijd in voor nieuwsbrieven, ook stijgt het online koopgedrag naar aanleiding van commerciële e-mail berichten. Adena Internet helpt u graag bij het versturen van professionele mailings op periodieke basis. Heeft u bijvoorbeeld geen tijd om zelf een nieuwsbrief op te stellen en te versturen? Of wilt u een professionaliseringsslag maken in het versturen van uw email marketing? Bekijk dan gerust onze mogelijkheden.

Bekijk de mogelijkheden >

 

 

Het nationale e-mail onderzoek 2016

Wist u al dat het mogelijk is om de e-mail marketing uit te besteden aan Adena Internet? Wij denken met u mee over het design, begeleiden het conversie optimalisatie traject en schrijven content voor de nieuwsbrieven voor uw bedrijf. Wilt u meer weten over email marketing? Neem dan contact met ons op.

Neem contact op >

 

Adena.
  • 10 jaar ervaring
  • Maatwerk
  • Alles-in-huis
  • Google partner
  • SEO specialist
  • Betrouwbaar
Partners.