0341 820 247

SEA tips van onze Friends Of Search

Gepubliceerd op: 1 maart 2016

De derde editie van Friends of Search vond plaats op donderdag 11 februari. Bij dit jaarlijkse evenement komen vele medewerkers van bureaus en bedrijven samen, om hun laatste inzichten en nieuwtjes met elkaar te delen op het gebied van Search. Dit jaar kwamen diverse onderwerpen naar voren die Google misschien liever niet deelt. Een aantal leuke tips op gebied van SEA hebben we voor u op een rijtje gezet.

AdWords levert steeds minder kliks tegen meer geld
Tijdens het jaarlijkse event was een van de keynote sprekers Larry Kim. Hij sprak over de hoge klikprijzen van AdWords in concurrente markten. De prijzen zijn inmiddels zo hoog dat steeds meer bedrijven klagen dat het lastig is om AdWords adverteren winstgevend te krijgen. Daarnaast neemt het bereik van AdWords volgens hem af omdat steeds meer mensen zoeken via mobiele apparaten, waarop minder advertenties getoond worden. AdWords levert steeds minder kliks tegen meer geld, dat was de duidelijke boodschap van zijn verhaal. Mede door het verdwijnen van advertenties aan de rechterzijde in de zoekresultaten is het belangrijk goed in de gaten te houden of uw campagnes nog wel winstgevend zijn.

Heel specifiek adverteren met Customer Match
In de herfst van 2015 introduceerde Google ‘Customer Match’; een uitbereiding van AdWords die u in staat stelt uw eigen klantendata te gebruiken. Het komt erop neer dat u met Customer Match lijsten met e-mail adressen van uw leads of klanten kunt uploaden bij Adwords, en deze vervolgens kunt gebruiken voor de targeting van uw advertenties. Dit principe is al langer mogelijk bij Facebook. Tijdens Friends of Search kwam naar voren dat steeds meer bedrijven er gebruik van maken.

Dynamic Search Ads getarget op de URL van uw concurrent
Een wat opmerkelijke maar toch ook wel leuke tip die tijdens de Friends of Search naar voren kwam was het inzetten van Dynamic Search Ads, alleen dan getarget op de URL van uw concurrent. Op die manier kunt u advertenties tonen aan bezoekers van de website van uw concurrent die vervolgens klikken naar uw website. Een beetje grijs gebied kunnen we dit toch wel noemen.

Zaait Google ten onrechte angst?
Google kan als geen ander angst zaaien, maar dan wel onterecht. Daar waren verschillende experts het over eens. Zo dreigt Google vaak met straffen als u zich niet aan de gedragscodes van Google houdt. Toch werken in Nederland veel “ongewenste” SEO tactieken zoals links inkopen nog steeds. In sommige markten kunt u zelfs nog steeds niet zonder was de conclusie. Een wat gevaarlijke uitspraak vinden wij, maar ook opvallend te noemen.

 

Uw Google AdWords campagne verbeteren?

Neem gerust contact op met onze experts, we geven u graag advies en tips om uw campagnes te verbeteren. 

Neem direct contact op »

Adena.
  • 10 jaar ervaring
  • Maatwerk
  • Alles-in-huis
  • Google partner
  • SEO specialist
  • Betrouwbaar
Partners.